Hamnen är öppen

Vissa år så är hamnens öppnande på en fantastisk fin vårdag, och andra år så är det kallt och blåsigt. Detta år gick nog till historien som den kallaste öppningsdagen av de alla. En plusgrad och snö på morgonen.

Trots det så infann sig nästan lika många glada medlemmar som vanligt. Mycket roligt att se. På grund av corona pandemin så delades medlemmarna in i grupperingar så att det inte skulle bli för stora grupper.

Förutom det som brukar göras när hamnen öppnas, så var det extra arbete med den nya brygga 4. Brygglaget var förstärk från de andra bryggorna för att se till att den nya bryggan kom på plats och att bommarna flyttades från den gamla bryggan till den nya. Allt hans inte göras på lördagen för öppnandes utan brygglaget träffades veckan efter för att göra klart.

Iordningställande av brygga 4
Brygga 2 görs iordning
Brygga 3 iordningställs

Vi hann som vanligt med gott fika och grillad korv, vilket intogs i omgångar.

Korv och fika

Vi hoppas nu på en fin båtsommar.

Glad välklädd medlem 🙂