Ännu ett nytt datum för hamnens öppnande

På grund av isläget som är något annorlunda detta år, så behöver vi flytta på hamnens öppnande och vår städdag. Det är inte möjligt att genomföra detta som planerat i morgon, torsdag.

Efter besiktning i dag på morgonen (se bilder på webben) så kan vi bara konstatera att det inte lär gå att ha någon hamnöppning denna vecka överhuvudtaget. Vi har därför fattat beslut om att flytta hamnens öppnande till nästa helg. Dock så kommer vi att göra en ansatts på söndag att kunna ta bort bommarna på ena sidan av brygga 5.

Ny brygga 5

Nästa vecka på tisdag (26 maj) kommer den nya brygg 5. Vi hoppas att det ska vara så pass isfritt så att den kan läggas ut direkt i vattnet, bredvid den befintliga bryggan. För att det ska vara möjligt så tänker vi oss att på söndag 24 maj samlas vi för att ta bort bommarna på den ena sidan av den befintliga bryggan. Då kan den nya bryggan läggas långsides med den gamla.

För detta arbete behöver vi ett gäng med arbetsvilliga medlemmar. Vi tar emot anmälning till detta och du anmäler dig till vår hamnfogde Björn på mailadress bjoern.lundqvist@gmail.com. Arbetet leds av Björn och Kjell, vår kassör.

Tid: Söndag 24 maj, kl 16:00.

Hamnens öppnande

Hamnens öppnande kommer vi att lägga nästkommande helg på lördagen. Då gör vi alla de åtgärder som vi brukar göra med bryggorna och städar hamnplanen och stugan. Beroende på resultatet av arbetet med brygga 5 kommer detta också vara en punkt på agendan.

Ny tid: Lördag 30 maj, kl 10:00

Extra medlemsmöte

Då vi flyttar hamnens öppnande så flyttar vi också det extra medlemsmötet.

Ny tid: Lördag 30 maj, kl 09:30.

Väl mött till vårt arbete i hamnen.